parachute game and watch

40 ans après l’invention géniale de Gunpei Yokoi qui détournait une technologie d’écran LCD de calculatrice pour en faire les premières consoles de jeu vidéo portables à succès, Micro Game Factory vous permet de concevoir instantanément des jeux dans la logique des Game & Watch. Révisez vos bases de game designer armé de simples feutres de couleurs.

40 years after the revolutionary invention of Gunpei Yokoi who adapted LCD screens technology from calculators to make the first successful portable video game consoles, Micro Game Factory allows you to instantly design Game & Watch style gameplays. Revise your game designer basics armed with simple colored markers.

harbour city arcade paper game

posca pen hand illustration

Micro Game Factory est le deuxième jeu utilisant la technologie Papertronics après le fameux Flippaper.
Cette fois ci, vous devrez combiner vos talents d’animateur et de game designer, en exploitant au mieux des contraintes techniques rudimentaires. Tout d’abord, dessinez les différents états de votre personnage en bleu. Ajoutez ensuite les éléments dangereux en rouge et les bonus en vert. Pour jouer, scannez à tout moment votre dessin. Tous les sprites prennent vie, vous pouvez contrôler votre héros. Faites de votre mieux alors que le rythme s’accélère et défiez vos amis sur vos propres créations !

Micro Game Factory is the second game using Papertronics technology after the amazing Flippaper. This time, you will animation and game design skills, taking adventage of very strict technical constraints. First, let’s draw the different positions of your character in blue. Then add the dangerous elements in red and the bonuses in green. Push scan to play your drawing at any time. All the sprites come to life, and you can control your hero. Do your best as the pace speeds up and challenge your friends on your own designs !

the art cade harbour city
The Art-Cade! Not only playing! Exhibition at Harbour City exhibition, Hong Kong
micro game factory
Micro Game Factory set up (right) with other Papertronic games.

Follow these basic colors and trajectory rules.

Live session ! 3 minutes of pure kids chill and creation with MGF, 2022
Experimental drawings with studio H13 during Saint Etienne Design Biennale, 2018
For more experiments with MGF, also check our instagram > Papertronics
Eat the Duck at Harbour City, HK
micro game factory
Testing the limits

Les Game & Watch furent un succès international et malgré leur principe technique très simple, sont déclinés en une grande variété de scénarios. En 1982 pour l’adaptation de Donkey Kong, est inventée la croix multidirectionelle, qui équipera ensuite toutes les consoles des années 80-90.



The Game & Watch were an international success despite their very simple technical principle, and they were available in a wide variety of scenarios. In 1982, the D-pad was invented for the adaptation of the arcade game Donkey Kong, then it was integrated in all the consoles of the 80s and 90s.

Micro Game Factory surprend toujours par son aspect magique et instantané, radicalement futuriste et en même temps totalement ouvert. Dans cette optique, la scénographie est toujours importante afin de rendre le dispositif plus fun et lisible, afficher les designs crées par les participants et favoriser les échanges. Nous avons aussi récemment développé une table Papertronics transportable pour présenter ces projets lors d’expos ou ateliers interactifs. Dans le cadre de notre partenariat avec La Villette, nous avons aussi conçu une petite exposition historique avec des pièces à tester pour comprendre l’histoire du game design.

Micro Game Factory is magical and instantaneous aspect, radically futuristic and at the same time totally open. For us, the scenography is always important to make the device more fun and easy to understand, display the designs created by the participants and promote exchanges. We have also recently developed a transportable Papertronics table to present these projects for exhibitions and workshops. As part of our partnership with La Villette, we have also designed a small historical exhibition with a lot of inspiring objetcs and games to test in order to understand the history of game design.

Micro Game Factory and papertronic games setup for Canal J at Comic Con Paris, 2018

Micro Game Factory + retro games exhibition – Micro Folie de Noisy le Sec, 2022
Retro Game Design exhibition – Ensisheim
Table Papertronics, 2022-2023


Micro Game Factory by Roman Miletitch & Jérémie Cortial.
Type : interactive installation, suitable for events and video game education workshops.
Age/public : from 8-10 years old to creative professionals.
Space needs : 2m x 2m space. Low light environement. 220V or 110V.
Table size (provided) 105 x 50 cm. Custom scenography possible.

Events :
The Art-Cade exhibition, Harbour City, Hong Kong, 2018.
Play by Canal J at Comicon Paris, 2019
Micro Folie Noisy le Sec, 2021 (La Villette selection for Micro Folies)
Micro Folie Pont Lévèque, 2023
Quai des Savoirs (Toulouse) permanent workshop equipement, 2021

Press :
MGF on Shake That Button.
M6 news 19-45, at Comicon Paris with Canal J
Posca : do you speak Papertronics?

Project

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